Friday, February 17, 2012

Zdrowy koktajl bananowy z płatkami owsianymi


Banany najbardziej lubię w chlebkach. Takim klasycznym Sophi Dahl, czekoladowym albo wegańskim, z mango. Bananowe chlebki to strzał w dziesiątkę.
Ale ponieważ banany są dobrym źródłem potasu oraz witaminy C i B6, a przy tym bardzo dzielnie znoszą mój nowy grafik zakupowy (raz w tygodniu!) to zasługują na specjalne miejsce w moim sercu i kuchni. Dlatego co rano wskakują do mojej owsianki, a kiedy potrzebuję szybkiego śniadania na wynos kończą, dość tragicznie ;), w Vitamixie.
 


Zdrowy koktajl bananowy 
przepis Martha Stewart 
  •   ¼ szklanki płatków owsianych
  • ½ szklanki jogurtu (ja używam waniliowego wegańskiego jogurtu na bazie mleka migdałowego)
  • 1 banan, pokrojony
  • ½ szklanki mleka (ja używam migdałowego lub sojowego)
  • 2 łyżeczki syropu z agawy lub miodu
  • ¼ łyżeczki cynamonu
  • łyżka masła orzechowego (opcjonalnie, dla łasuchów :) )
Zmiksować. Wypić. Wskoczyć na rower i podbić świat.
Jutro wypróbować wersję słodką lub zieloną

7 comments:

  1. Uwielbiam takie koktajle:) często dodaję masła orzechowego do takiego śniadaniowego :)
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  2. biorę! bardzo lubię bananowe koktajle

    ReplyDelete
  3. Bananowe koktajle to najlepsze jakie mogą być :) Muszę spróbować takiego z płatkami owsianymi, musi być bardzo sycący

    ReplyDelete
  4. A ten jogurt na bazie mleka migdałowego to kupny, czy robiony?

    ReplyDelete
  5. Małgosia

    kupny, niestety :(

    ReplyDelete
  6. Koktajl bardzo przypadł mi do gustu :) jest pycha ! Pije mniej więcej co dwa, trzy dni :)

    ReplyDelete