Thursday, August 4, 2011

Slow food-owe śniadanie

Nigdy nie rozumiałam ludzi, którzy wychodzili z domu bez śniadania. 

Do czasu... aż wyprowadziłam się z domu i nikt nie stawiał już przede mną talerza pięknych kanapek. 

Zaczęła się nowa era: ekspresowych płatków z mlekiem, nerwowego sprawdzania daty przydatności na ostatnim jogurcie, dogryzania ciasta z poprzedniego dnia w drodze do samochodu. 

To były ciężkie czasy ;)

 
Jestem wielką entuzjastką ruchu slow food - i bardzo sie ucieszyłam, kiedy Mama przystąpiła do tej organizacji. 

Uważam, że przyrządzanie posiłków to piękny rytuał, który wart jest celebrowania, ale jestem wielkim śpiochem i poranki przed pójściem uczelnię zawsze są zbyt wczesne. Wtedy jedyny rytuał na jaki mam siłę to zmiksowanie składników na energetyczny koktajl . Pierwszą szklankę wypijam sprawdzając pocztę (to też piękny rytuał ... ;) ), drugą biorę ze sobą na drogę.   


Ale w takie leniwe wakacje jak teraz, kiedy nie muszę wcześnie wstawać  i mogę poświęcić na śniadanie odrobinę więcej czasu chętnie sięgam po owsiankę z płatków komosy ryżowej. 

Nigdzie mi się nie spieszy, więc mogę spokojnie pomieszać gotujące się, pęczniejące płatki, poszukać w spiżarni słoika z miodem i zebrać borówki z ogródka...
W jeszcze leniwsze robię pankejki, ale o tym innym razem :)
 

Owsianka
  • Płatki komosy ryżowej
  • Mleko (sojowe, migdałowe, krowie)
  • Owoce (borówki, jagody, truskawki)
  • Łyżeczka cynamonu
  • Łyżka miodu lub syropu z agawy
  

Jedną miarę płatków zalewamy 2-3 miarami mleka.  Gotujemy przez około 5-8 minut, aż spęcznieją. Doprawiamy cynamonem, miodem (lub syropem z agawy), posypujemy owocami.  


A jakie są Wasze ulubione leniwe śniadania?

3 comments:

  1. Ulubione leniwe śniadania to śniadaniowe wypieki, ryże i kasze na mleku, które muszą się dłużej gotować i PLACUSZKI (to przede wszystkim!). Na owsiankę czy kaszkę na mleku z owocami zawsze znajdę czas.
    Pysznie wyglądają te płatki, skąd takie masz? ;)

    ReplyDelete
  2. Cudnie... moje leniwe śniadania, hmm. Owsianka z rodzynkami i miodem. Placuszki owsiane z owocami. Owocowy koktajl z otrębami. Różnie :).

    ReplyDelete
  3. Kikimora - my kupiłyśmy w sklepie ze zdrową żywnością "Organic", więc myślę, że powinny być dostępne w takich miejscach, może jeszcze w Kuchniach Świata.

    Tam też kupiłyśmy też mleko z komosy, jutro będzie testowane :)

    Turlaczek,
    podaj, prosze, przepis na koktajl z otrebami!

    ReplyDelete