Tuesday, March 29, 2011

Czekoladowo-wiśniowe muffiny...

Zapraszamy na pyszny deser:

Muffiny czekoladowo-wiśniowe



Składniki:
1 szklanka wiśni, świeżych lub mrożonych
2 szklanki mąki pszennej
1/4 szklanki kakao
1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2/3 szklanki drobnego cukru
100 g gorzkiej posiekane czekolady (ja dałam lindt z papryczką chili)
125 g rozpuszczonego masła, wystudzonego
1/2 szklanki maślanki lub jogurtu naturalnego (ja dalam o% tłuszczu)
2 jaja, roztrzepane




Piekarnik nagrzewamy do 200 st. C.

Mieszamy wszystkie suche składniki. W osobnej misce mieszamy wszystkie mokre, a następnie dodajemy do suchych. Dokładnie mieszamy, dodajemy wiśnie i posiekaną czekoladę.

Wkładamy do papilotek (ja użyłam silikonowych - pamiątki z nart). Małe babeczki (takie jak na zdjęciu) pieczemy 15 minut, większe 25 minut w takiej samej temperaturze.

Po upieczeniu możemy podkreślić smak czekoladowość mmuffinów i polać je czekoladą rozpuszczoną w kąpieli wodnej lub udekorować konfiturą z wiśni.



Smacznego!

A jutro...

No comments:

Post a Comment